Friday, September 7, 2012

SEBAB UTAMA YANG MERUBAH BENTUK BADAN


KEGEMUKAN
Tabiat makan yang berlebihan, makan pada lewat malam, kuantiti makanan yang tidak tetap, jadual makan yang tidak tetap dan sindrom suri rumahtangga memakan makanan yang tidak berhabis.

DAYA GRAVITI
Disebabkan payu dara dan lengan tidak disokong oleh rangka tulang, ia cenderong melentok pada sudut 20 darjah setiap persepuluh tahun (bergantung kepada gaya hidup seseorang. Wanita akan tampak tua dari usia sebenar jika punyai payudara yang jatuh dan lembik.

KETIDAKSESUAIAN DALAM PILIHAN ATAU PEMAKAIAN PAKAIAN DALAM
Memakai 'baju dalam' bersaiz kurang tepat dan cara pemakaian yg salah: Terlalu longgar, ketat, kurang anjal & elastik, bentuk tidak sesuai dan cara pakai yang salah boleh menjadi sebab pembentukan lemak, flabby.

TABIAT BERDIRI DAN CARA DUDUK YANG TIDAK BETUL DARI SEGI POSTUR
Ketidakselarian tulang belakang sedikit sebanyak akan mengakibatkan sakit pinggang dan belakang, juga kesan membongkok tanpa sedar.

KESAN MENGANDUNG DAN MELAHIRKAN ANAK
Kesan mengandung dan melahirkan: Lapisan lemak terbentuk dengan cepat kerana perubahan hormon, rahim mengembang memberi kesan ketara kepada perut yang buncit & menggelembir. Payudara juga jatuh dan lembik dari kesan penyusuan yang kurang tepat.


SELESAIKAN PERMASALAHAN ANDA INI DENGAN PREMIUM BEAUTIFUL
MEMANG SANGAT2 BERKESAN...!!!!!!!!!!!!


NORAZURA BINTI ZAIDIN
017-9649358
azuerazue87@gmail.com

No comments:

Post a Comment